Evalueringen skulle dels vurdere udbyttet af projektet på børne-, institutions- samt kommunalt niveau og dels give anbefalinger til, hvordan læring fra uddannelsesprojektet kunne bringes endnu mere i spil fremadrettet.
I perioden 2012-2015 gennemførte Vejle Kommune Dagtilbud et uddannelsesprojekt på daginstitutionsområdet for henholdsvis ledere, pædagoger og pædagogmedhjælpere. Uddannelsesprojektet blev i gangsat som et led i understøttelsen af Børne- og Ungepolitikken ’Det er for børn’, og skulle dermed være med til at opkvalificere alle medarbejdere, give et fælles fagligt løft samt bidrage til, at der arbejdes målrettet og reflekteret i daginstitutionerne.
I uddannelsesprojektet blev der således lagt en stor indsats i kompetenceudvikling af alle medarbejdere, herunder styrkelsen af kvalitet, faglighed og inklusion. Ineva evaluerede i efteråret 2015 uddannelsesprojektet med fokus på at vurdere udbyttet af kompetenceudviklingsforløbene og give anbefalinger til, hvordan læring fra projektet kunne understøttes endnu mere fremadrettet. Et væsentligt fokus i evalueringen var således at vurdere, hvordan de i gangsatte forløb har kunnet berige hinanden og i hvor høj grad, der er skabt fælles sprog og faglighed på tværs af faggrupper og ledere. Dermed blev der, for at kunne svare på ovenstående i evalueringen, set på, hvilke faktorer, der har hæmmet eller fremmet projektet og dermed haft indflydelse på, om og hvor projektet har givet de ønskede resultater.
Ineva - Viden til udvikling bruger cookies til at indsamle statistik som kan bruges til at forbedre brugeroplevelsen på siden. Læs mere.