BOG: Kreative metoder til dataindsamling

Malene Skov Dinesen, Amalie Agerbæk og Christian Jobling Astrup har i denne bog samlet mere end 30 metoder til en mere kreative dataindsamling.

Forfattere

Indehaver og chefkonsulent
Chefkonsulent

Læs mere om

Dato: 
december 2022
Konkrete greb og redskaber til alle, der arbejder med dataindsamling i evalueringer, undersøgelser, brugerinddragelse mv.

De fleste, der arbejder med dataindsamling, har et repertoire af velkendte og velafprøvede metoder at ty til. De klassiske metoder som interviews og spørgeskemaundersøgelser ligger på rygraden og kan give solide data og viden. Men der kan opstå behov for noget nyt, der kan pirre nysgerrigheden og udfordre metodebevidstheden.

KREATIVE METODER TIL DATAINDSAMLING tilbyder konkrete greb og redskaber, som kan give dataindsamleren:
• En anden type viden og mere nuancerede svar fra informanterne.
• Et bredere repertoire af metoder til at variere, supplere og nuancerede klassiske dataindsamlingsmetoder.
• Nye muligheder for at kombinere metoder og skabe helt nye varianter.

Bogen er til alle, der arbejder med dataindsamling i evalueringer, undersøgelser, brugerinddragelse mv. Ledere, der søger nye metoder til at facilitere og indsamle perspektiver fra deres medarbejdere, kan også hente inspiration og ny viden her.

Bestil bogen ved at skrive til os på info@ineva.dk. Prisen er 260 kr. plus moms og fragt. 

Metodesamling til de kreative metoder til dataindsamling

Vi har udviklet en metodesamling, så det bliver endnu lettere at gå til arbejdet med kreative metoder i dataindsamlingen. Læs meget mere om det her

 

https://ineva.dk/sites/default/files/styles/top_billede/public/IMG_6176%20%281%29_0.jpeg?itok=iPWMCsAV